Вітаю Вас Гість!
Четвер, 28.03.2024, 15:05
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Листопад 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту


23:19
Як Кирпа і Кравченко робили собі "контрольні"у голову

irja_nazva.jpgУКРЗАЛІЗНИЦЯ

ЗСТ

Корупція, яку обіцяли подолати у 2004ому, отримала нове дихання в 2006ому. З поверненням старої влади, повертаються і старі схеми. Та, власне, вони і не були особливо зруйновані. Одним із найцікавіших об’єктів для досліду корупційних схем залишається Укрзалізниця. Це одне з найбільших підприємств України, яке належить державі.
Станом на кінець 2006 року Державне підприємство Укрзалізниця перебуває у важкому технічному і фінансовому стані. Зношені вагони, локомотиви, самі колії. Величезні борги по кредитах. Колії роз’їдає іржа. Але ще більше шкоди завдає залізниці іржа корупції.

НАЗВА: ІРЖА

STAND UP
27 грудня 2004 року ввечері надійшло повідомлення про те, що у власній дачі знайдено мертвим міністра транспорту та генерального директора Укрзалізниці Георгія Кирпу. З вогнепальним пораненням голови. Поруч лежав його власний пістолет Макарова і стріляна гільза. Офіційна версія була озвучена одразу – самогубство.
Смерть Кирпи стала однією із найзагадковіших смертей публічних людей в новітній історії України. Вона одразу стала предметом припущень і здогадок. Однак досі суспільство не знає результатів розслідування.

Георгій Кирпа зробив стірмку кар’єру. За кілька років подолав шлях від начальника відділку до міністра і став одним із найвпливовіших та найбагатших людей країни. Одні називали його блискучим господарником, інші – могильщиком Укрзалізниці. Відповіді на питання – чим насправді обернулася для Укрзалізниці епоха Кирпи офіційні органи не дали до сьогодні.

Стрімкий кар’єрний злет екс-міністра транспорту пов’язують із особливою симпатією, яку мав до нього екс-президент Леонід Кучма. Кирпа умів цю симпатію підживлювати. Ставши директором Львівської залізниці, Кирпа в рекордно короткі строки побудував у Карпатах резиденцію для Президента. Залізниці дача в горах вартувала орієнтовно 800 мільйонів гривень. І це ще не все. Залізничники зло жартують, що під час будівництва дачі багато потягів з будівельними матеріалами недораховувались вагонів. Дивно, куди вони поділися? Але подарунок Кучмі сподобався і Кирпа став міністром. Де продовжив свою активну будівельну діяльність.

ТИТР: ЯВКА З ПОВИННОЮ

До „Закритої зони” потрапив один дуже цікавий документ, який міг би пролити світло на те, що відбувалося і продовжує відбуватися на залізниці. Міг би, якби розслідування цієї справи мало шанс бути успішно закінченим, а не було поховане Генеральною прокуратурою, як десятки інших гучних справ.

31 травня 2005 року в журналі реєстрації заяв Управління по боротьбі з організованою злочинністю в місті Києві було зареєстровано явку з повинною. Її власноручно написав Сергій Васильович Горілей, у минулому заступник Генерального директора Укрзалізниці, а сьогодні заступник директора Південно-Західної залізниці.

ЦИТАТА
Я, Горилей Сергей Васильевич, хочу добровольно заявить о том, что на протяжении с 2003 года входил в состав преступной организации, созданной на основе государственной администрации железнодорожного транспорта и железных дорог.
На протяжении своего существования преступная организация занималась хищением государственных денежных средств путем злоупотребления должностными лицами своим служебным положением. Организатором и руководителем организации являлся министр транспорта Кирпа Георгий Николаевич.
30 травня 2005 року

Ось ця явка з повинною. Майже 20 сторінок із доповненнями та схемами. Із конкретними прізвищами відомих в країні людей. Сергій Горілей категорично відмовився зустрічатися з журналістами „Закритої зони”. Сказав, що з нього і так вистачає неприємностей. Адже він сам став жертвою своєї явки з повинною – уже півтора роки стосовно нього порушена кримінальна справа. Таким чином він постійно перебуває у підвішеному стані. За бажанням на нього можна тиснути, примушувати робити те, що комусь вигідно. Так більш зручно тримати посадовців, проти яких є кримінальна справа. Така схема активно застосовувалася за часів президента Кучми.

Доля десятків інших кримінальних справ по залізниці невідома. Вони припадають порохом десь у нетрях Генеральної прокуратури. А це відомство сьогодні є найменш прозорим і відверто плює на закон, коли до нього звертаються за коментарями.

Михайло Хоречко в той час був керівником штабу Нашої України на залізниці і відслідковував незаконні дії політичних опонентів.

Михайло ХОРЕЧКО, керівник штабу НУ на Укрзалізниці в 2004 – 2006 рр
3:36 Эти деньги все перекачивались за строительство на отдельные счета, ПЛАНЕТА-БУД, ПЛАНЕТАИНВЕСТБУД, компании которые создал Кирпа и директора которых были только им назначены. Пошла эта схема работать, пошли огромные деньги, там миллионы.

Капітальне будівництво за державні кошти – завжди прибуткова справа. Переможці так званих тендерів зазвичай змушені додатково розраховуватися з чиновниками. Так звана система відкатів. У випадку глобальних будівництв, які затіяв Кирпа могло йтися про відкати на десятки мільйонів доларів. Це і автобан Одеса-Київ, і міст через ріку Дніпро, і вокзали. Гроші на ці будови століття забиралися з Укрзалізниці. Відповідно, не вистачало коштів на щоденні потреби – оновлення парку локомотивів, вагонів, заміну колій, електрифікацію тощо.

Михайло ХОРЕЧКО, керівник штабу НУ на Укрзалізниці в 2004 – 2006 рр
7:30 Но при этом все дороги банкротами становились, потому что Кирпа довел финансовое положение. Но самое страшное, что он кредиты брал. И вся Верховная Рада голосовала…

Станом на сьогодні Укрзалізниця перебуває у борговій ямі. 7 мільярдів гривень кредитів. Які потрібно віддавати вже зараз.

Капітальне будівництво – не єдине, на чому можна заробляти гроші в Укрзалізниці. Основна стаття прибутків – вантажні перевезення. Крім самої Укрзалізниці у цій сфері за Кирпи почали працювати і приватні компанії. Деякі – на особливих умовах.

Михайло ХОРЕЧКО, керівник штабу НУ на Укрзалізниці в 2004 – 2006 рр
21:20 Дали за перевозку льготы. 1 категория, вторая категория, третья. В третью категорию попали компании, которые, их по Украине очень много по грузоперевозкам. Вторая категория – это 25%, 30 % скидка, это были компании Кирпы. Первая – это вообще льготные, 35 – 40% скидки. Это попали компании ЛЕМТРАНС, Януковича компании, связаны, донецкие. Кирпа знал, как задобрить. Потому что у них сначалу натянутые отношения были по Кабмину…

Натягнуті стосунки 2002ого перейшли в активну співпрацю перед виборами 2004ого.

STAND UP
Про непрості стосунки Кирпи і Януковича можна почути багато цікавого. Наприклад розповідають таку історію. У 2002 році до новопризначеного міністра транспорту приїхав на прийом тоді ще губернатор Донецької області Віктор Федорович Янукович. Янукович хотів, щоб керівником Донецької залізниці призначили його людину – нинішнього керівника Укрзалізниці Володимира Козака. Проте Кирпа був не в гуморі. Відвідувач прочекав у приймальні кілька годин, а потім вислухав лекцію про те, що призначення керівників доріг – не губернаторська, а міністерська турбота.
За кілька місяців субординація раптово змінилася – уже Янукович став керівником Кирпи. Проте попри всі намагання, усунути з посади улюбленця президента він так і не зумів. Щоб уникнути неприємного спілкування Кирпа майже ніколи не з’являвся на засіданнях Кабміну. Примирити, принаймні зовнішньо, Кирпу і Януковича Кучма зумів лише в 2004 році, напередодні президентських виборів. Коли були потрібні кошти.

На вантажних і транзитних перевезеннях надприбутки заробляло кілька компаній-монополістів, поставлених Укрзалізницею в особливі, над пільгові умови. Це і компанія ФІАКР, заснована у Словенії, серед засновників якої значиться син Георгія Кирпи. Також компанія ІНТЕРТРАНС і компанія ЛЕМТРАНС, про яку мова піде далі.

ЦИТАТА:
З ЯВКИ З ПОВИННОЮ Сергій ГОРІЛЕЯ
По команде Кирпы и самостоятельно устанавливали скидки для экспедиторов. Это давало возможность получать взятки, а также сократить количество экспедиторских фирм, участвующих в перевозке транзитных грузов. До 40% всех перевозок осуществлялось ИНТЕРТРАНСОМ. Это было государственное предприятие, но потом перешло в три других общества – ТРАНСФОРДИНГ, УКРТРАНС и ЗАТ «ИНТЕРТРАНС». Фирма ТРАНСФОРДИНГ была фирмой сына Кирпы.

Серед засновників ЛЕМТРАНСу були фонд державного майна, а також компанія Міжрегіональний промисловий союз, яка входить до бізнес-імперії Рината Ахметова. Про Міжрегіональний промисловий союз „Закрита зона” вже згадувала у 2005 році, коли розслідувала справу вбивства колишнього директора Азовського морського пароплавства Анатолія Бандури. МПС фактично поглинуло усі кораблі Азовського пароплавства. Тепер і президент МПС Анатолій Пригодський, і його бос Ринат Ахметов – народні депутати України від партії регіонів.

У липні 2004 року Укрзалізниця через фонд держмайна внесла в ЛЕМТРАНС свою вагому лепту – майже 4 тисячі вагонів. Як згодом заявила прокуратура – незаконно.

Михайло ХОРЕЧКО, керівник штабу НУ на Укрзалізниці в 2004 – 2006 рр
27:50 Они передали эти вагоны на баланс этих компаний. Что такое передали. Отдали за рубль… Эти вагоны груз возили бесплатно… + Они и сейчас работают эти вагоны…

Укрзалізниця відчуває гострий дефіцит вагонів. Однак у 2004 році 4 тисячі вагонів передаються фактично задарма приватній структурі, близькій до тодішнього і нинішнього прем’єр-мінстра. Відверта корупція на найвищому рівні. Кілька поколінь наступних гендиректорів Укрзалізниці намагалися повернути ці вагони, однак марно. Новий Генеральний директор Володимир Козак навряд чи продовжуватиме цю лінію. В крісло керівника Укрзалізниці він прийшов якраз із Лемтрансу.

STAND UP
Проте головні схеми вимивання грошей із залізниці почали діяти в останній, 2004 рік. Йдеться навіть не про мільйони, а про мільярди. Точну суму ніхто не може назвати. Орієнтовно – 8 мільярдів гривень. Якщо вдуматися – на той час це була десята частина бюджету України. Навіщо такі гроші також зрозуміло – по-перше, потрібно було фінансувати президентську кампанію. По-друге, в разі поразки на президентських виборах тодішня так звана політ еліта, очевидно, готувала собі шляхи до відступу.

До своєї явки з повинною Сергій Горілей додав 3 основні схеми вимивання коштів. На чолі першої Кучма і Медведчук. Другої – Янукович і Сергій Клюєв. Третьої – Григорій Суркіс. Наявність заявлених Горілеєм схем не доведено і не спростовано – генеральна прокуратура нічого для цього не зробила.

ЦИТАТА:
З ЯВКИ З ПОВИННОЮ Сергія ГОРІЛЕЯ:
Хищение денежных государственных средств происходило следующим образом. Либо путем перечисления средств железных дорог на благотворительность. Либо путем заключения договоров под несуществующие обязательства. Эти схемы были подготовлены в основном вышестоящими должностными лицами, приближенными к Президенту Кучме.

А ось короткі виписки – інформація про перерахування залізницями коштів на благодійність. Сотні мільйонів гривень.

Михайло ХОРЕЧКО, керівник штабу НУ на Укрзалізниці в 2004 – 2006 рр
10:40 спортивный клуб Локомотив приходил просил деньги на выступления. Он давал минимум. Но другие к нему приходили. Вот Динамо Киев. Суркис. 5 миллионов для приобретения игроков…+ 15:50 виновник долгов – один Кирпа виновник. По нашим подсчетам только 8 миллиардов Кирпа потратил на эти все благодийные нужди Украины, как он считал…

Чим ця „благодійність” обернулася для „Укрзалізниці” відомо. Технічним і фінансовим колапсом. Питання в іншому – кому „благодіяла„ Укрзалізниця?
Відповідь отримати не важко. Тут і будівництво дачі нібито для ФК Динамо Київ у Закарпатті. І готель Дніпро Державного управління справами. Ремонт приміщення адміністрації президента. Міліцейські фонди тощо. Частину грошей, правда, ще можна від слідкувати. Частину ж ні. У 2005 році УБОЗ та прокуратура Кіровоградської області порушили кілька гучних кримінальних справ стосовно благодійного фонду „Артеміда – з добром до людей”. Це одна з основних статей „благодійних” витрат Укрзалізниці часів Кирпи. Виявилося, що фонд працював в основному як конвертаційний центр. Гроші перераховувалися фірмам-одноденкам. Потім зникали і гроші, і фірми. Як кажуть працівники органів внутрішніх справ таким чином пройшло півтора мільярди гривень.

ЦИТАТА
З ЯВКИ З ПОВИННОЮ Сергія ГОРІЛЕЯ:
Кому предназначались деньги я не знаю, но однажды я слышал, как Кирпа сказал ОНИ ЕГО ВСЕ РАВНО НАЕ…Т. Я предположил, что речь идет о Президенте.
… Я взял все бумаги, которые ранее передал мне Кирпа и пошел к нему в кабинет. Он был очень взволнован. Начал немедленно разбирать все документы, бросая их на пол. Успокоился, когда нашел листок заполненный от руки, где были записаны месяца и суммы в миллионах долларов. Я понял, что этот листок был заполнен рукой Кучмы или Медведчука.

Коли команда Януковича програла, виникла небезпека, що схеми будуть розслідуватися. Існувала небезпека, що слідчі вийдуть на колишнє керівництво держави. Якби замовники вбивства знали, яким могильником для кримінальних справ стає генеральна прокуратура, Кирпа міг би залишитися жити.

STAND UP
Злочини великі заохочують злочини малі. А безкарність їх множить. Ось тут, зовсім поруч із центральним залізничним вокзалом і біля приміщення міністерства транспорту розташувалась невелика держава. Це вагонний резерв. Який є частиною вагонної дільниці. Абревіатура ВЧ-1. За переказами людей, які тут працюють або працювали, ВЧ останнім часом перетворилася на феодальну державу. Де людей змушують порушувати закон.

ТИТР: ВАГОННА МАФІЯ

Тут стоять на відстої вагони, готують і формують потяги, перуть постіль. Всього понад 6 тисяч працюючих. Передусім провідники. Над ними – начальники поїздів. Далі інструктори і нарешті адміністрація. Провідники стверджують, що у ВЧ працює організована злочинна група, яка займається крадіжкою державних коштів, вимаганням грошей з провідників та начальників поїздів і контрабандою. А „кришування” здійснюють високі чини транспортної міліції на Південно-Західній залізниці. Від імені провідників була написана скарга, яку надіслали в МВС та Прокуратуру.

ЖАЛОБА
Мы, проводники ВЧ-1 в очередной раз просим Вас обратить внимание и наконец-то разобраться с беспределом и коррупцией, которая творится в ВЧ-1. Дело в том, что замнач. Супруненко И. П. через своих инструкторов занимается прямым вымогательством денег с начальников поездов и проводников, зная, что за это он не понесет наказания, так как является сватом мэра Киева Черновецкого…

Однак під скаргою жодного підпису. Провідники бояться фізичної розправи. Супруненко від зустрічі з „Закритою Зоною„ відмовився. Сказав, що у відпустці за межами Києва.
Один із провідників зголосився дати інтерв’ю лише при умові, що ми не показуватимемо його лиця.

ПРОВІДНИК
7:19 обгрунтований страх.
8:05 Було й таке. І били, і погрожували. Все було. І стріляли. Все було…

Розмову інших провідників ми записали на диктофон. Задля їхньої безпеки, голоси змінюємо. Вони розповідають про долю тих, хто йде проти встановлених правил.

ПРОВІДНИКИ
Так розправляються. І руку поламали, і голову проломили.
Ж: А він ким був?
Начальник резерву був. Протів Супруна попитався дьорнуться.
Ж: А цей що зараз начальник резерву – давно?
Гулєвич? Він – скільки тут резерв. Відколи Корбут робить в мєнтовці, відтоді Гулєвич начальник резерву, інструктор, постоянно…
+ А як під їх дудку не пляшеш, зразу бац і єсть.

Провідники стверджують, що хабарництво і побори починаються з моменту влаштування на роботу. Найбільшою популярністю користуються міжнародні маршрути. Але за них додаткова такса.

ПРОВІДНИК
3:28 На міжнародні лінії треба платити суму від 500 до 2000 доларів в завісімості від рейсу. І плюс з кожного рейсу. Самі провідники не ходять. Приїжджають інструктора і забирають…
По скільки?
З кажного рейсу по різному. З Берліну одне, З Вени друге, З Праги третє. Неугодна людина туди не поїдеш.

Крім того, провідники стверджують, що їх змушують возити контрабанду.

ПРОВІДНИК
4:39 Займають де-то гроші, а потом винуждена людина займатися контрабандою і різними речами… + 5:10 Людина повинна віддати гроші, які де-то зайняла. Долгі треба віддавати, а щоб віддати, попадаєш в долгову яму…. + 6:18 Провідник приїжджає до кордону, а там його забирають, бо служби роблять свою роботу. Забирають цей товар, а тут уже йде зовсім другий напряг… людину змушують просто віддавати гроші, суму товару, а здебільшого ще й накрутки…
Це така форма рабства виходить?
Це навєрноє рабство… Багато провідників, які могли б розказать всьо. Але багато бояться, що їм помстяться.

Так виглядає ВЧ увечері. За нашою інформацією саме у цей час щодня відбувається завантаження міжнародних потягів контрабандою. Між 5 і 7 годиною вечора. Однак варто було з’явитися незнайомому авто на стоянці перед в’їздом на територію дільниці, одразу як з-під землі виріс патруль міліції. Наче знав. Поки міліціонери перевіряли наші документи з території ВЧ швидко виїхала велика кількість автомобілів.
У нас не було підтвердження наших припущень аж доки на електронну пошту не надійшов цікавий документ. За стилістикою схожий на аналітичну записку з вказанням оперативно-розшукових заходів, що характерно для правоохоронних органів. Цю записку готували для міністра внутрішніх справ Луценка, але відреагувати на неї він не встиг – його зняли з посади.

ЦИТАТА:
Останнім часом у зв’язку з посиленням боротьби з контрабандою вивантаження та завантаження товарів у вагони здійснюється не на перонах, а на території Київського резерву провідників. Вказана територія охороняється і сторонні особи доступу на неї не мають, що робить неможливим проведення відповідних заходів. Вже тривалий час вказану протиправну діяльність прикриває полковник міліції К. По оперативним даним К. приблизно у 2000 році організував поставки на територію України великих партій особливо небезпечної психотропної речовини екстазі. Вказані поставки здійснювались членами поїзних бригад поїзду № 68 сполученням Варшава - Київ. Найбільш наближеними до полковника К. є : підполковник міліції Ц , та підполковник міліції Г , а також підполковник міліції Л які, на протязі тривалого часу також безпосередньо прикривають контрабандне переміщення через державний кордон України за що отримують грошові винагороди.

Було би ще півбіди, якби ці люди збагачувалися просто на контрабанді тютюном. Від цієї діяльності інколи гинуть люди.

Рік тому „Закрита зона” у програмі „Погоня” розповідала про загибель Романа Шевченка. 1 грудня на нього з братом накинулися працівники ДАІ. Брат Костянтин отямився побитий у реанімації, а Роман зник. Як виплило з розслідування, після нападу міліціонерів брати почали тікати. Костянтина упіймали і почали бити, а Роман по пояс зайшов у холодну воду Оболонської затоки. Після погроз міліціонерів він кинувся плисти. Його тіло знайшли через півроку. За висновками судмедекспертів Роман просто потонув. Однак його родичів насторожують виявлені дефекти м’яких тканин на голові та шиї. А також зниклі у померлого велика сума грошей та документи. Готуючи програму про ВЧ, ми дізналися, що Роман Шевченко працював провідником міжнародного сполучення. У день трагедії на його вагон нагрянула перевірка. Полковник К, а також підполковники Ц., Л. і Г. У вагоні Романа виявили кілька ящиків сигарет – не своїх. За кілька годин по тому трапилося непоправне.
Пізніше після смерті Романа міліція хвалитиметься цим випадком, як досягненням у боротьбі з контрабандою.

ЦИТАТА
Начальнику ВЧ-1
1 грудня 2005 року співробітниками відділу БОЗ в ході оперативно-розшукових заходів було виявлено факт готування до незаконного переміщення 8320 пачок сигарет. Дані цигарки розміщувались в тайниках вагону сполученням Київ – Відень, який обслуговувався провідником Шевченком Романом.
Прошу повідомити про рішення щодо притягнення винних до відповідальності.
Начальник ВБОЗ по обслуговуванню ПЗЗ
УМВС України на транспорті, полковник Корбут В. Б.
(БУКВУ К ВИДІЛИТИ ЖИРНИМ)

Чи пов’язані дві події вечора 1 грудня судити важко. Однак достеменно відомо, що слідство навіть не намагалося працювати у цьому напрямку. А міліціонери, причетні до загибелі Романа і досі працюють в органах.

STAND UP
Важко собі уявити, що ці речі відбуваються у столиці України на початку 21 століття. Від багатьох розповідей віє мало не середньовіччям і кріпацтвом. З іншого боку винуватити у цьому можна і самих людей. Чому під Скаргою жодного підпису. Бояться? Але якби підписів було 100, чи хоча б 50 – всіх не переб’єш і не перестріляєш.
Теперішній уряд активно повертає до старих корупційних схем все, що почало змінюватися. Напевно, знову настав час, коли не варто розраховувати на допомогу влади. Коли боротися з цим явищем варто самим. І не поодинці, а гуртом

Категорія: СВОБОДА СЛОВА | Переглядів: 4029 | Додав: defaultNick | Теги: самогубство?!, Кирпа, Кравченко | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: